حل مشکلات رایانه ای

نصب بازی،تعمیرات سخت افزار نصب مودم نصب ویندوزنصب آنتی ویروس

حل مشکلات رایانه ای

نصب بازی،تعمیرات سخت افزار نصب مودم نصب ویندوزنصب آنتی ویروس

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

مودل کیس کامپیوتر

در مورد کیس های کامپیوتر بیشتر بدانید



کیس ، یک جعبه فلزی و پلاستیکی است که قطعات اصلی یک کامپیوتر را در خود جای می دهد . با این که کیس دارای نقشی حیاتی در یک کامپیوتر نظیر پردازنده و یا مادربرد نمی باشد، ولی نمی توان به آن صرفا" به عنوان یک جعبه نگاه کرد . کیس دارای نقشی اساسی در رابطه با نحوه عملکرد مناسب و شکل ظاهری یک کامپیوتر است


● ساختار :  مادر برد در کیس و در محل مورد نظر بسته می شود. سایر قطعات داخلی به مادربرد متصل شده و یا مستقیما" به کیس بسته خواهند شد .کیس می بایست دارای یک ساختار قابل قبول برای نصب قطعات باشد تا این اطمینان حاصل گردد که هر چیز به درستی در محل خود قرار گرفته و همه چیز به درستی کار می کند .


● حفاظت : کیس ، حفاظت لازم از عناصر نصب شده درون سیستم با دنیای خارج و بالعکس را انجام می دهد . یک کیس مناسب ، درون کامپیوتر را در مقابل صدمات فیزیکی ، اشیاء خارجی و نوسانات جریان برق محافظت نموده و سایر تجیهزات الکترونیکی موجود در خارج از کیس نیز در مقابل نویز تولید شده توسط عناصر درون کیس ، حفاظت می شوند . منبع تغذیه نصب شده بر روی کیس ، با توجه به نحوه انجام وظایف مربوطه ، امواج رادیوئی محدودی را تولید می نماید که می تواند بر روی سایر دستگاه های الکترونیکی در مجاورت کیس ، تاثیر داشته باشد .


● سیستم خنک کننده : حرارت در هر سیستم با کارائی بالا می تواند مسائل خاص خود را بدنبال داشته باشد . پردازنده های با سرعت بالا ، برق بیشتری را مصرف می نمایند و طبیعی است که حرارت بیشتری را نیز تولید نمایند . در صورتی که عناصر حیاتی درون کیس به درستی خنک نگردند و حرارت آنان افزایش پیدا نماید ، می بایست در انتظار طیف وسیعی از مشکلات و مسائل کاملا" تصادفی در سیستم بود . مسائلی که عملا" امکان ردیابی و تشخیص آنان ممکن است مدت ها بطول انجامد . متاسفانه مشکلاتی که بدلیل افزایش حرارت در سیستم ایجاد می شود ، بگونه ای نمی باشند که یک پیام خاص بر روی نمایشگر نمایش داده شود و اعلام گردد که "سیستم به دلیل بالا رفتن حرارت قادر به کارکردن نمی باشد" . یک کیس مناسب دارای امکانات لازم به منظور خنک نمودن عناصر حیاتی سیستم است. در کیس های کوچک بدلیل این که عناصر در فاصله کمتری نسبت به یکدیگر نصب می گردند ، جریان هوای درون کیس کاهش پیدا نموده ( توسط برخی عناصر بلاک می گردد ) و دستگاه تولید کننده حرارت دارای فضای کمتری به منظور دور کردن حرارت می باشد .


● قابلیت توسعه : کیس، ظرفیت فیزیکی ارتقاء کامپیوتر در آینده را نیز مشخص خواهد کرد . مثلا" در صورتی که قصد اضافه نمودن تجهیزاتی نظیر هارد دیسک ، درایوهای CD ، درایو Tape و سایر دستگاه های داخلی را داشته باشیم ، تمامی عناصر فوق می بایست در مکان هائی که در کیس تعبیه می گردد ، نصب شوند. در صورت کوچک بودن کیس و یا عدم طراحی مناسب آن ، در زمان ارتقاء سیستم با محدودیت های ناخواسته ای مواجه خواهیم شد .


● زیبائی : کیس ، اولین نمای ظاهری از یک کامپیوتر است که توجه افراد را به سوی خود جلب می نماید . برای برخی از مردم شکل ظاهری کیس دارای نقشی اساسی نمی باشد و برای تعدادی دیگر این موضوع حائز اهمیت است .


● نمایش وضعیت عملیات  کیس : کیس دارای چندین LED است که اطلاعات لازم در رابطه با عملیاتی که درون کیس در شرف انجام است را اعلام می نماید ( برخی از عملیات نشان داده خودروناهند شد ).



● اجزای یک کیس


به همراه کیس عناصر دیگری نیز عرضه می گردد. عناصر فوق با توجه به نوع و طراحی یک کیس متفاوت می باشند . در زمان تهیه یک کیس می بایست از وجود عناصر ارائه شده همراه کیس اطمینان حاصل نمود تا در زمان نصب تجهیزات سخت افزاری درون آن با مشکل خاصی مواجه نشویم . در صورت تهیه یک سیستم آماده ( اسمبل شده ) ، از تعداد زیادی از عناصر فوق استفاده شده است .


● فریم و روکش


فریم فیزیکی کیس و روکش آن معمولا" از جنس ورق فلزی می باشد. روکش کیس با استفاده از پیچ به بدنه کیس بسته می شود ( تمامی کیس ها از پیچ به منظور بستن روکش به بدنه استفاده نمی نمایند و در طرح های جدید از پانل های متحرک استفاده می گردد ) . نوع و کیفیت روکش و فریم کیس یکی از عوامل تاثیر گذار در نگهداری ، طول عمر مفید و زیبائی یک کیس می باشد . غیر قابل انعطاف : تعداد زیادی از عناصر درون کامپیوتر دارای تحمل مناسب به منظور بستن بر روی کیس می باشند ( مثلا" مادربرد ) . یک کیس با کیفیت بالا از ورق های فلزی ( 16 تا 18 ) استفاده می نماید. تمامی کیس های فلزی دارای استحکام لازم بوده و سیستم را در مقابل خم شدن و لرزش حفاظت می نمایند . تناسب لازم : کیس های با کیفیت دارای یک تناسب بین عناصر خود هستند . روکش به درستی به صورت کشوئی در فریم قرار می گیرد و هر پانل پلاستیکی بدون تلق و تلق و یا وجود فاصله و فضای خالی بدرستی در محل مربوطه قرار می گیرد . بستن مناسب روکش به فریم ، کاهش تشعشعات رادیوئی از کامپیوتر را بدنبال خواهد داشت . برش مناسب : کیس های مناسب به خوبی برش داده می شوند . در برخی از کیس ها نوع برش بگونه ای است که لبه ها و گوشه های تیزی ایجاد می گردد که می تواند برای هر فردی که از کیس استفاده می نماید ، خطرناک باشد .


● منبع تغذیه


منبع تغذیه معمولا" به همراه کیس ارائه می گردد ولی از لحاظ فنی جزئی از یک کیس نمی باشد . منبع تغذیه به همراه یک فن تعبیه شده ارائه می شود که در قسمت پشت کیس نصب می گردد . بر روی منبع تغذیه از یک سوئیچ برای تغییر ولتاژ ورودی استفاده می شود که در اکثر سیستم های جدید پشت یک دکمه پلاستیکی قرار می گیرد که از طریق بخش بیرونی منبع تغذیه در دسترس قرار خواهد گرفت . به همراه اکثر کیس ها یک کابل برق استاندارد ( معمولا" مشکی ) ارائه می شود که منبع تغذیه از طریق آن به برق متصل می گردد .


● کابل های اتصال Speaker و LEDs


اکثر کیس ها حداقل دارای دو LED می باشند که روشن و یا خاموش بودن سیستم و فعالیت هارد دیسک را نشان می دهند . برخی کیس ها دارای LED بیشتری می باشند . یک Speaker استاندارد در کامپیوترهای شخصی معمولا" در محلی درون کیس بسته می شود. به همراه کیس، کابل های خاصی برای LED و Speaker ارائه می شود که به مادربرد و یا درایوها متصل می گردند .


● هواگیر خننک کننده و فن های کمکی


هواگیرهای خنک کننده معمولا" در جلوی کیس قرار می گیرند تا امکان چرخش هوا درون کیس فراهم گردد . برخی از کیس ها دارای امکانات لازم به منظور اضافه نمودن فن های بیشتری می باشند .

Related imageImage result for ‫کیس‬‎Related image

تاریخچه ی مودم

UTEL: محصول ایرانی
معرفی سه مودم روتر ایرانی



با فراگیر شدن استفاده از اینترنت روش‌های بسیاری برای اتصال به آن فراهم شده است. یکی از رایج‌ترین و معمول‌ترین روش‌ها، استفاده از فناوری ADSL است. برای اتصال به اینترنت با استفاده از این روش نیاز به یک دستگاه مودم می‌باشد. برند UTEL اولین و تنها تولید کننده مودم روترهای مخابراتی صددرصد ایرانی، قابل رقابت از لحاظ کیفیت و قیمت با برندهای مطرح خارجی می باشد.

این محصولات دارای گواهی تائیدیه نمونه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و حاصل تلاش مستعد و چشمگیر مهندسین ایرانی و بومی سازی شده با توجه به نیاز مشترکین می‌باشد. در ادامه به معرفی این مودم روترها می پردازیم:

UTEL A304                                                                                                                                             


این محصول یک مودم-روتر دو بانده با توان برقراری ارتباط با اینترنت تا سرعت 14 مگابیت در ثانیه جهت دریافت (دانلود) و سرعت 2 مگابیت در ثانیه جهت ارسال (آپلود)، همچنین به‌دلیل بهره‌گیری از استاندارد بیسیم N توانایی ایجاد شبکه بیسیم (Wifi) با سرعت انتقال داده تا 300 مگابایت در ثانیه را دارا می‌باشد.
علاوه بر یک درگاه تلفن (Rj-11) و چهار درگاه اتصال (Rj-45) دارای یک درگاه USB-26 است که امکان اتصال دانگل 3G و به اشتراک گذاری حافظه جانبی را فراهم می‌آورد و با دارا بودن 2 آنتن خارجی با قدرت 5dbi از پوشش‌دهی بسیار مناسبی برخوردار است.
وجود فایروال DMZ ، NAT در مودم از شبکه شما در مقابل آسیب های بیرونی محافظت می کند و دستگاه با استفاده از قابلیت QOS می‌تواند ترافیک برنامه‌های مختلف را مدیریت کند. شما می‌توانید از این مودم در سه حالت PPPOE و PPPOA و همچنین در حالت بریج (Bridge) استفاده کنید. امکان تنظیم انواع شبکه های مجازی خصوصی نیز روی مودم وجود دارد و می‌توان به انواع VPNهای PPTP و L2TP و iPSec وصل شد. مودم A304 به‌منظور اشتراک گذاری اینترنت پرسرعت برای کاربران حرفه ای و سازمان‌ها طراحی شده و با بکارگیری استانداردها و قابلیت‌های کلیدی، یک انتخاب ایده آل و مطمئن می‌باشد.

UTEL A154                                                                                                                                                    

A154 یک مودم روتر سیستم است که از 4 درگاه اتصال (Rj45) و یک درگاه تلفن (Rj11) و یک آنتن با قدرت 5dpi بهره می‌برد و یک شبکه داخلی، سرعت 150 مگابیت در ثانیه برای شما فراهم می‌سازد.
برای ایجاد امنیت از رمزنگاری‌های WPA ،WPA2 ،AES استفاده شده و وجود دکمه WPS بر روی دستگاه امنیت ساده و بسیار ساده و کاربردی را به ارمغان می آورد.
این مودم روتر امکان دسترسی کاربران و سیستم اولویت‌بندی انتقال داده‌ها را با بکارگیری فایروال و کیفیت (QOS) جهت برقراری ارتباط صوتی، دانلود انواع فایل‌ها و انجام بازی‌های رایانه‌ای بر روی اینترنت، برای شما فراهم می‌آورد.
 
 UTEL A151                                                                                                                                                   
A151 یک مودم روتر بیسیم می‌باشد که دارای یک درگاه (Rj 11) برای اتصال کابل تلفن و یک درگاه اتصال (Rj45) و یک عدد آنتن با قدرت 5dpi می‌باشد. این محصول دارای استاندارد سری N می‌باشد و حداکثر سرعتی که می‌تواند به‌ شما برای برقراری ارتباط بیسیم فراهم آورد 150 مگابیت بر ثانیه است.
این مودم استاندارد امنیت WEP،  WPA،  WPA2 را به‌منظور امنیت دسترسی کاربر و روش رمز گذاری داده‌ها را پشتیبانی می کند. دکمه WPS راه اندازی آسان وایرلس را امکان پذیر کرده است و دکمه ON/OFF وایرلس نیز برای راحتی کاربر قرار داده شده است. وجود کیفیت خدمات (QOS) این امکان را به کاربر می‌دهد که یک شبکه ارتباطی بدون نگرانی را در تراکم ترافیکی تجربه کند.
سخن آخر
مودم روترهای UTEL محصولی است که توسط شرکت مخابراتی ارگ جدید تولید شده و توسط شرکت پرشیا سیستم گارانتی گردیده و وارد بازارهای تجهیزات شبکه ایران شده است.
محصولات UTEL دارای کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب بوده و یک انتخاب مطمئن و ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای و خانگی می‌باشد.

سخت افزار

وس

استفاده از موس در کامپیوتر از سال 1984 و همزمان با معرفی مکینتاش آعاز گردید. با عرضه موس، کاربران قادر به استفاده از سیستم و نرم افزارهای مورد نظر خود با سهولت بیشتری شدند. امروزه موس دارای جایگاه خاص خود است. موس قادر به تشخیص حرکت و کلیک بوده و پس از تشخیص لازم، اطلاعات مورد نیاز برای کامپیوتر ارسال تا عملیات لازم انجام گیرد. روند شکل گیری موس

درسیستم های اولیه نیازی به استفاده از موس احساس نمی گردید، چون کامپیوترهای آن زمان دارای اینترفیسی مشابه ماشین های تله تایپ و یا کارت پانج برای ورود اطلاعات بودند. ترمینال های متنی اولیه، چیزی بیشتر از یک تله تایپ شبیه سازی شده نبودند (استفاده از صفحه نمایشگر در عوض کاغذ). چندین سال طول کشید تا کلیدهای پیکانی در اغلب ترمینال ها مورد استفاده قرار گرفتند (اواخر 1960 و اوایل 1970). ادیتورهای تمام صفحه اولین چیزی بودند که از قابلیت های واقعی کلیدهای پیکانی استفاده کردند. مداد های نوری برای سالیان زیادی بر روی ماشین های متفاوت، بعنوان یک دستگاه اشاره ای استفاده می گردیدند. Joysticks و دستگاه هائی دیگر در این خصوص در سال 1970 رایج شده بودند. زمانیکه موس بهمراه کامپیوترهای مکینتاش ارائه گردید یک موفقیت بزرگ بدست آمده بود. عملکرد موس کاملا’ طبیعی بود. قیمت موس ارزان و فضای زیادی را اشغال نمی کرد. همزمان با حمایت سیستم های عامل از موس، استفاده از موس رشد بیشتری پیدا کرد. زمانیکه ویندوز 3/1 از یک رابط گرافیکی بعنوان استاندارد استفاده کرد، موس بعنوان یک وسیله و اینترفیس بین انسان – کامپیوتر، جایگاه خاص خود را کسب نمود.

1. مودم خارجی


Modem مخفف کلمات Modulator/Demodulator بوده و به شما امکان می دهد که کامپیوتر خود را به یک خط تلفن استاندارد متصل کنید به طوری که قادر به ارسال یا دریافت داده های الکترونیکی باشید. در واقع استفاده از مودم کلید اصلی ورود به دنیای اینترنت و وب جهان شمول (www=world wide web)، سرویسهای آنلاین تجاری، ایمیل، و سیستمهای بُرد بولتین (BBSes) می باشد.


انواع مودم:
بسته به سلیقه و نیاز شما و اینکه کامپیوتر شما چگونه تنظیم شده است، می توانید سیستم خود را به یک مودم خارجی (External)، داخلی (Internal) و یا مودم Card PC مجهز سازید. همه سه نوع مودم به یک شکل کار می کنند ولی هریک فواید و مشکلات خاص خود را دارند.


1. مودم خارجی:
در بین مودم های ذکر شده، نصب و راه اندازی مودم خارجی ساده تر است. زیرا برای نصب آن نیاز به باز کردن درب کیس کامپیوتر نیست. مودمهای خارجی منبع تغذیه مخصوص خود را داشته و از طریق کابلی به پورت سریال کامپیوتر متصل می شوند. خط تلفن هم به داخل سوکتی واقع در پشت مودم متصل می شود.


از آنجا که مودمهای خارجی دارای منبع تغذیه خاص خود هستند می توانید بدون آنکه کامپیوتر خود را خاموش کنید و تنها با خاموش کردن مودم بلافاصله اتصال اینترنت خود را قطع کنید. حسن دیگر مودم خارجی نسبت به داخلی آنست که با توجه به آنکه این نوع مودم منبع تغذیه مخصوص خود را داراست، هیچ مقداری از انرژی الکتریکی را از کامپیوتر دریافت نمی کند. شما همچنین می توانید نحوه عملکرد مودم خود را با توجه به چراغهای واقع بر روی آن که نمایانگر وضعیت مودم هستند ملاحظه کنید.

شرکت ماکروسافت

. ویندوز در نوامبر ۱۹۸۵ متولد شد. این نسخه ویندوز ۱ بیش‌تر از این که سیستم عاملی کامل باشد واسط تعاملی گرافیکی برای DOS بود. از راه رسیدن ماوس و محیط پنجره‌ها آن را قابل دسترس‌تر می‌ساختند اما نمایش گرافیکی آن بسیار ابتدایی بود؛ ولی چند مورد کلاسیک چون برنامه‌های Paint,Notepad، ماشین حساب و یا ساعت را در آن می‌یابیم.

هنوز بازی‌ای جز یک بازی که استیو بالمر در تبلیغی جعلی از آن تمجید کرد در این ویندوز موجود نبود. از نظر واسط تعاملی نیز هیچ دکمه‌ای برای بستن پنجره وجود نداشت و این کار حتماً باید توسط منوی کشویی انجام می‌شد.

نسخه ویندوز ۱ در ایالات متحده آمریکا عرضه شد و با موفقیت و یا مخالفت‌هایی روبه‌رو شد. بعد از یک سال انتظار، نسخهٔ ۱٫۰۲ ویندوز موفق فتح بازارهای بین‌المللی شد. در آمریکا این سیستم عامل به مبلغ ۹۹ دلار یعنی معادل ۲۰۱۶ دلار در سال ۲۰۱۵ (با احتساب تورم و بر اساس دفتر امار نیروی کار) فروخته می‌شد.

در سال ۱۹۸۳، شرکت ماکروسافت یک واسط گرافیکی کاربر برای سیستم عامل خود (ام‌اس-داس) را که از سال ۱۹۸۱ بر کامپیوترهای شخصی آی‌بی‌ام و سایر کامپیوترهای سازگار نصب شده بود، به عنوان طرح توسعه ویندوز معرفی کرد. خط تولید از تولید واسط گرافیکی به تولید دو نوع خانواده از طراحی سیستم عامل مدرن تغییر یافت، هر کدام از این دو خانوادهپایه کد و سیستم فایل خاص خود را داشتند. خانواده 3.x و 4.x شامل ویندوز ۳٫۰، ویندوز ۳٫۱، ویندوز ۹۵، ویندوز ۹۸، ویندوز ام‌ای هستند. ویندوز کارگروه‌ها ۳٫۱۱ یک شبکه ۳۲ بیتی و دسترسی به دیسک ۳۲ بیتی اضافه کرد. ویندوز ۹۵، قابلیت‌های دیگر ۳۲ بیتی را اضافه کرد (با این وجود، ام‌اس داس، برخی هسته‌ها، فرایندهای تکمیلی مانند یکپارچه سازی دیسک، همچنان ۱۶ بیتی باقی‌ماندند) و یک واسط کاربر شی‌گرای جدید که المان‌های آن امروزه نیز استفاده می‌شوند پیاده‌سازی کرد. خانواده ویندوز انی‌تی با ویندوز ان‌تی ۳٫۱ در سال ۱۹۹۳ آغاز شد. نسخه‌های مدرن سیستم عامل ویندوز بر اساس هسته جدید ویندوز ان‌تی که برای اواس/۲ در نظر گرفته شده، هست. ویندوز بر روی سیستم A-32، x86-64 و پردازنده‌های ایتانیوم راه‌اندازی می‌شود. ماکروسافت همچنین بر روی انتقال ویندوز ان‌تی بر ای‌آرام در توزیع نسخه بعدی ویندوز کار می‌کند.

نسخه‌های قبلی همچنین بر روی معماری‌های i860، آلفا، میپس، فرچالد کلیپر، و پاور پی‌سی راه اندازی می‌شدند. برخی کارها برای سازگاری با رARC صورت می‌پذسافت

ورفت. با ویندوز ان‌تی ۴٫۰ در سال ۱۹۹۶، شل از مدیریت برنامه به ویندوز اکسپلورر تغییر یافت.